تبلیغات
سرزمین دانش

نویسندگان

توجه

كاربر گرامی لطفاً جهت خرید مقالات موارد زیر را رعایت كرده و سپس در فرم تماس با ما برای دریافت مقاله مورد نظر ارسال نمائید.

1- شماره فیش واریزی (مثلا 0861448) یا شماره كارت خودتان همراه مبلغ

2- شماره و موضوع مقاله

3 - مشخصات كامل خود : نام ، نام خانوادگی ، شماره تماس ، كد ملی ، آدرس پستی ، كد پستی

4 - برای دریافت فایل حتماً ایمیل خود را وارد كنید. مثلا ایمیل ( your-id@yahoo.com)

5- موارد مورد نیاز خود را بنویسید. مثلاً فقط فایل انگلیسی یا همراه ترجمه و یا پاورپوینت آن

 

..................................................................

جهت انتقال وجه از طریق عابر بانك :::

صاحب حساب : داریوش رستمی

شماره كارت : 6037701707796360

..................................................................

 

مقالات انگلیسی

IM1-International marketing behaviour amongst exporting firms

Abstract

Purpose – The increasing internationalisation and globalisation of business has forced many firms to reconsider what contributes to international success. The purpose of this paper is to study international marketing behaviour of firms within the exporting industry.
Design/methodology/approach – The main study was conducted by a questionnaire within the Swedish manufacturing industry with respect to firms’ exports to Europe. Data was then analysed in relation to four areas – export stimuli, factors affecting market entry, market barriers and need for changes in the marketing strategy.
Findings – The findings in this study indicate no general difference in the international marketing behaviour among small and large firms. The main factors affecting market entry relate to proximity due to local representation and a need for service in the local market. The main obstacles are administrative and technical impediment and a fierce competitive situation. Changing market conditions also have an impact on a need to change the marketing strategy. A conceptual model has been developed from findings in the study and by integrating internationalisation and marketing theory.
Practical implications – The main implication is the importance of the fact that management has a commitment to and engagement in international activities especially when a firm is trying to establish a position in a local market. Another implication is that management needs to understand and meet service requirements in the local export market.
Originality/value – This paper fulfils an identified need for recognising the importance of learning more about international marketing behaviour among small and large exporting firms.

Keywords: Exports, International business, International marketing
Paper type: Research paperr

تعداد صفحات مقاله : ۱۸

فایل انگلیسی : ۱۵ هزار تومان

فایل ترجمه : ۳۸ هزار تومان

فایل پاورپوینت : ۲۰ هزار تومان


درباره وبلاگ

این سایت جهت همكاری با شركتها،اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می باشد.
آرشیو مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب