تبلیغات
سرزمین دانش

نویسندگان

توجه

كاربر گرامی لطفاً جهت خرید مقالات موارد زیر را رعایت كرده و سپس در فرم تماس با ما برای دریافت مقاله مورد نظر ارسال نمائید.

1- شماره فیش واریزی (مثلا 0861448) یا شماره كارت خودتان همراه مبلغ

2- شماره و موضوع مقاله

3 - مشخصات كامل خود : نام ، نام خانوادگی ، شماره تماس ، كد ملی ، آدرس پستی ، كد پستی

4 - برای دریافت فایل حتماً ایمیل خود را وارد كنید. مثلا ایمیل ( your-id@yahoo.com)

5- موارد مورد نیاز خود را بنویسید. مثلاً فقط فایل انگلیسی یا همراه ترجمه و یا پاورپوینت آن

 .................................................................

جهت انتقال وجه از طریق عابر بانك :::

صاحب حساب : داریوش رستمی

شماره كارت : 6037701707796360

..................................................................

 

مقالات انگلیسی

D1-Adoption of e-commerce applications in SMEs

Abstract
Purpose–The purpose of this paper is to examine the factors within the
technology-organization-environment (TOE) framework that affect the decision to adopt electronic commerce (EC) and extent of EC adoption, as well as adoption and non-adoption of different EC applications within small- and medium-sized enterprises (SMEs).

Design/methodology/approach – A questionnaire-based survey was conducted to collect data from 235 managers or owners of manufacturing SMEs in Iran. The data were analyzed by employing factorial analysis and relevant hypotheses were derived and tested by multiple and logistic regression analysis.
Findings – EC adoption within SMEs is affected by perceived relative advantage, perceived compatibility, CEO’s innovativeness, information intensity, buyer/supplier pressure, support from technology vendors, and competition. Similarly, description on determinants of adoption and non-adoption of different EC applications has been provided.
Research limitations/implications – Cross-sectional data of this research tend to have certain limitations when it comes to explaining the direction of causality of the relationships among the variables, which will change overtime.
Practical implications – The findings offer valuable insights to managers, IS experts, and policy makers responsible for assisting SMEs with entering into the e-marketplace. Vendors should collaborate with SMEs to enhance the compatibility of EC applications with these businesses. To enhance the receptiveness of EC applications, CEOs, innovativeness and perception toward EC advantages should also be aggrandized.
Originality/value – This study is perhaps one of the first to use a wide range of variables in the light of TOE framework to comprehensively assess EC adoption behavior, both in terms of initial and post-adoption within SMEs in developing countries, as well adoption and non-adoption of simple andadvanced EC applications such as electronic supply chain management systems.
Keywords : Adoption, Electronic commerce, Iran, Small to medium-sized enterprises
Paper type: Research paper

تعداد صفحات مقاله : ۳۲

فایل انگلیسی : ۱۵ هزار تومان

فایل ترجمه : ۶۵ هزار تومان

فایل پاورپوینت : ۲۵ هزار تومان


درباره وبلاگ

این سایت جهت همكاری با شركتها،اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می باشد.
آرشیو مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب